Женски ликови у покосовском циклусу

Иако су јунаци епских песама увек били јаки и веома храбри, у покосовском циклусу описују се нама наизглед нажна и крхка бића, припаднице лепшег пола.
    Од тренутка када су у кућу свога мужа донеле молитвену чашу, заклеле су се на вечну љубав и оданост. у песмама представљају пожртвоване и покорне жене, спремне да изгубе своје животе због части и слободе свог народа.
    Две мудре, јако храбре и одлучне жене, биле су представнице овог циклуса. Јелица је била покорна, одана и изузетно храбра жена. Задња кап, која је прелила чашу њеног стрпљења и страха, довела је до самоубиства ње и њеног мужа. Када су видели да нема излаза из немилосрдне битке против Турака, жртвовали су своје животе, да би сачували част и образ српског народа.
    Анђелија је опевана као мудра, сналажљива, осећајна и богојажљива жена. Њен муж, Дмитар, јој је наредио да отрује свог девера или да се више никад не појави пред њим. У то време мужевљева заповест се морала испунити. Она се нашла међу завађеном браћом, окружена мржњом, себичношћу и завишћу, а затим између Бога и људи. Не пристајући да живи са грехом, покором и срамотом, отишла је код девера са молитвеном чашом пуном вина и затражила коња и сокола. Дирнут њеном несебичношћу, пажњом и разнеженошћу, поклања јој оно што тражи.
    Сваки човек треба да брани своју част и част своје породице.
    Ни један разлог није довољно велики да се чланови породице замере. Братска љубав у животу много значи, а некада је она била најважнија.

На овом раду који је био тема за писмени задатак испод петице, добила сам 4, максималну оцену предвиђен за ову тему.

Коментари

  1. ovaj sastav je ekstra!Hvala Vam!!��☺☺☺����

    ОдговориИзбриши
  2. Iz ovog sastava Sam dobijo pajsera hvala vam😤😤

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман10. март 2021. 01:56

    Lep sastav, naš takav kakav mi treba

    ОдговориИзбриши
  4. Ovo mi je lektira, hvala na pomoći😈😈

    ОдговориИзбриши
  5. Dobar dan, ovaj sastav sam video vise puta i svakom sam dao 5. Sastav je odlican ali ne preporucujem da kopirate, nego da izmenite malo. Hvala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман8. март 2023. 12:19

      Pa zapravo nikada i ne kopiramo.Obično na ovo dodamo još malo svog mišljenja ili ga kombinujemo sa drugim sastavom.Uvek nam nastavnica da 5

      Избриши
  6. Анониман5. март 2023. 09:52

    Videcemo sutra,ako dobijem 3 zbog promasene teme tesko vama

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман8. март 2023. 12:12

    Sutra imam pismeni i ovo mi je jako pomoglo jer nam nastavnica nije dala tačne teme nego samo bešto otprilike❤....Nadam se petici

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман8. март 2023. 12:14

    Ne onalažavaj devojku danas je 8. mart

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман8. март 2023. 12:20

    Kako znaš da je devojka🤔

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман8. март 2023. 12:20

    Dečaci nikada ne stavljaju srca

    ОдговориИзбриши
  11. Анониман8. март 2023. 12:32

    Sastav je predobar.Puno mi je pomoglo

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман13. март 2023. 10:26

    Uvod i pola razrade je ekstra

    ОдговориИзбриши
  13. Здраво пријатељи, ја сам Кедем Исабел, нов сам овде, не знам како ствари овде функционишу, али прочитао сам добре коментаре овде и додаћу мало свог живота јер ће многима бити од користи нас овде, тражећи одговоре и односе за решавање проблема. Била сам у вези са Самулом четири године, он је раскинуо са мном, све сам урадила да га вратим, али све је било узалуд, толико сам га желела због љубави коју имам према свом мужу, питала сам га о свему сам обећавао, али је он одбио. Објаснио сам проблем мог односа са колегиницом на послу и она ми је предложила да радије контактирам љубавника који би ми помогао да направим љубавну чаролију да вратим мушкарца кући, али ја сам жена која никада није веровала у магију, имала сам нема избора, покушао сам, контактирао сам чаролије и рекао ми је да нема проблема да ће све бити у реду за три дана, мој бивши ће ми се вратити за три дана, др апата је бацио чини у ваздух и свака друга правописна амајлија у његовом храму у моје име усред ноћи. Зачудо, други дан је био око поднева. 16.00 Звали су ме са непознатог броја, звао ме бивши муж, била сам толико изненађена што сам се јавила на телефон, видевши да је то мој муж, дуго смо разговарали и само је рекао да му је жао . јер је све било погрешно, рекао је да жели да му се вратим да ме воли још више. Био сам тако срећан и отишао сам код њега, како смо почели да живимо срећно до данас. Од тада сам обећао да ћу своје добре вести поделити са љубавним играма које савршено раде без икаквих нежељених ефеката. Имам снажну намеру да неко кога знам да има проблеме у вези може бити од помоћи таквој особи тако што ћу јој упутити једину праву и моћну проверу правописа која ми је помогла да решим свој брачни проблем. емаил:драпата4@гмаил.цом можете му послати е-маил ако вам је потребна помоћ у вашој вези можете га контактирати на ВхатсАпп и Вибер на овај број: (+447307347648)

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман10. март 2024. 01:00

    Super sastav sviđami se puno. Hvala.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Мотив љубави код песника

Моја плава звезда