Положај жене у песми '''Хасанагиница'' и у савременом друштву

♥ ''Хасанагиница'' је једна од најлепших балада и прва песма која је скренула пажњу српске културне јавности на српску народну поезију и уопште књижевност.
  Жена представља стуб породице и као таква мора пружити стабилан и чврст дом. Хасанагиница није само декор у причи. Она осликава портрет тадашње жене, односа мушкарца према жени и место на којем су се оне тада налазиле. Кроз лик Хасанагинице приказана је немоћ жене. Она није имала своје ''ја'', била је подређена мужу и патријархалном систему. Избор за њу није постојао- њену судбину кројили су брат и муж. Одлучујући да поштује закон који јој је наметнуло време, она представља најсветлији и најтрагичнији лик наше књижевности. Задовољавајући норме тадашњег друштва доживљава трагедију. Хасанага, велики господар патријархалног уређења, сада је увређен и рањен, јер је његова жена испоштовала ненаписани закон. Он њу протерава из његовог дома, одузима јој децу, одузима јој оно за шта је живела и поштовала све те законе. После болног растанка од најмлађег детета, Хасанагиница се понижена враћа у родитељску кућу. Догађаји се нижу градативно. трагедије се нижу једна за другом. Хасанагиница је немоћна, немоћна пред мужем и временом, немоћна пред Богом. Њен брат одлучује да је уда. Приликом проласка поред куће у којој је некада живела, замолила је будућег мужа да ту стане, желећи да дарује децу. Посматрајући то, Хасанага је рекао својој деци да их се мајка одрекла, као да је она мртва, називајући их сиротицама. тог тренутка, све Хасанагиничине наде срушиле су се попут куле од песка. Скрхана болом и неизмерном чежњом за децом, пала је на земљу мртва. Њену судбину делиле су многе жене тог доба, али и касније, док  права коначно нису дата женама.
  Савремено друштво жену је прихватило као биће које се не разликује од мушкараца по способности рада, доношењу одлука и заснивању породице. Широм света, данашње жене су равноправне са мушкарцима и добиле слободу да раде скоро све што је било забрањено у прошлости.♥

Коментари

  1. Анониман27. март 2015. 10:50

    Пишеш ли саставе?

    ОдговориИзбриши
  2. Dobio sam 3 mnogo vam hvala
    "Uživajte u peticama :)))))))))"

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nije ti ona kriva sto si notorni debil i ne znas sastav da napises

      Избриши
  3. Анониман8. март 2023. 22:59

    nesto sto mi je najinteresantnije jeste to da na ovakvim sajtovima postoje komentari i iz 2015 i jos ranije. Za mene je to bilo bas davno i ko zna gdje su ti ljudi sadaaa i ne znam zanimljivo mi je citati sta su ljudi pisali tada i ko zna gdje su oni sadaa

    ОдговориИзбриши
  4. Здраво пријатељи, ја сам Кедем Исабел, нов сам овде, не знам како ствари овде функционишу, али прочитао сам добре коментаре овде и додаћу мало свог живота јер ће многима бити од користи нас овде, тражећи одговоре и односе за решавање проблема. Била сам у вези са Самулом четири године, он је раскинуо са мном, све сам урадила да га вратим, али све је било узалуд, толико сам га желела због љубави коју имам према свом мужу, питала сам га о свему сам обећавао, али је он одбио. Објаснио сам проблем мог односа са колегиницом на послу и она ми је предложила да радије контактирам љубавника који би ми помогао да направим љубавну чаролију да вратим мушкарца кући, али ја сам жена која никада није веровала у магију, имала сам нема избора, покушао сам, контактирао сам чаролије и рекао ми је да нема проблема да ће све бити у реду за три дана, мој бивши ће ми се вратити за три дана, др апата је бацио чини у ваздух и свака друга правописна амајлија у његовом храму у моје име усред ноћи. Зачудо, други дан је био око поднева. 16.00 Звали су ме са непознатог броја, звао ме бивши муж, била сам толико изненађена што сам се јавила на телефон, видевши да је то мој муж, дуго смо разговарали и само је рекао да му је жао . јер је све било погрешно, рекао је да жели да му се вратим да ме воли још више. Био сам тако срећан и отишао сам код њега, како смо почели да живимо срећно до данас. Од тада сам обећао да ћу своје добре вести поделити са љубавним играма које савршено раде без икаквих нежељених ефеката. Имам снажну намеру да неко кога знам да има проблеме у вези може бити од помоћи таквој особи тако што ћу јој упутити једину праву и моћну проверу правописа која ми је помогла да решим свој брачни проблем. емаил:драпата4@гмаил.цом можете му послати е-маил ако вам је потребна помоћ у вашој вези можете га контактирати на ВхатсАпп и Вибер на овај број: (+447307347648)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Женски ликови у покосовском циклусу

Мотив љубави код песника

Моја плава звезда