Камијева визија апсурда

  ♥ Алберт Ками један је од најзначајнијих аутора XX века, који је још током живота постао мит. Био је један од највећих мислилаца свог времена. Убрајан је у егзистенцијалисте иако се томе противио. Његова филозофска визија света пронашла је свој уметнички облик у низу његових романа, драма и есеја. Један од њих је и роман ''Странац''.
  Странац је у самом почетку обележен категоријом апсурда и самим тим удаљен од преокупације моралом. Ками апсурдом назива бесмисао живота и тврди да нас свест о апсурду може подстаћи на проналажење животног пута, чиме не промовише апсурд као циљ живота, већ наглашава његову подстицајну улогу.
  Зависно од угла гледања, Месоа можемо сматрати психопатом или човеком животињских нагона са недостатком основних људских емоција. Он не само да не тежи моралности, он озбиљно нарушава норме понашања. Мерсо је заправо слика човека ''баченог'' у свет, немоћног да се снађе у њему. Начин на који прима вести о смрти своје мајке и равнодушност према убиству које је починио, приказују га као неког коме су моралне норме стране.
  У роману ''Странац'' готово да нема акције. Све је обавијено атмосфером монотоности, ствари се прихватају таквим какве јесу, а граница између два вида и два света егзистенције, Мерсоовог и остатка света, је непремостива, те би сваки покушај њиховог компромиса био безуспешан. Он је особа која потискује осећања због физичких потреба, син који спава на сахрани своје мајке, момак који не воли своју девојку, али би је оженио ако она то жели, али и син који се сетио своје мајке док је његов комшија Саламон оплакивао смрт пса, што нам показује да ипак није монструм.
  Мерсоу ништа није имало смисла па тако не постоје правила по којима може да расуђује добро од зла, Он је кршењем друштвених норми само желео да докаже бесмисао живота. Камијев јунак је жигосан злочином- убиством које представља крајњи вид његове побуне против неаутичне егзистенције. Тај чин је у духу егзистенцијалистичке филозофије да је човек у моралном смислу слободан да ради шта му је воља, али да је одговоран за своје поступке.
  На крају романа, људи га не осуђују због убиства, већ због одсуства осећања.

Коментари

  1. Здраво пријатељи, ја сам Кедем Исабел, нов сам овде, не знам како ствари овде функционишу, али прочитао сам добре коментаре овде и додаћу мало свог живота јер ће многима бити од користи нас овде, тражећи одговоре и односе за решавање проблема. Била сам у вези са Самулом четири године, он је раскинуо са мном, све сам урадила да га вратим, али све је било узалуд, толико сам га желела због љубави коју имам према свом мужу, питала сам га о свему сам обећавао, али је он одбио. Објаснио сам проблем мог односа са колегиницом на послу и она ми је предложила да радије контактирам љубавника који би ми помогао да направим љубавну чаролију да вратим мушкарца кући, али ја сам жена која никада није веровала у магију, имала сам нема избора, покушао сам, контактирао сам чаролије и рекао ми је да нема проблема да ће све бити у реду за три дана, мој бивши ће ми се вратити за три дана, др апата је бацио чини у ваздух и свака друга правописна амајлија у његовом храму у моје име усред ноћи. Зачудо, други дан је био око поднева. 16.00 Звали су ме са непознатог броја, звао ме бивши муж, била сам толико изненађена што сам се јавила на телефон, видевши да је то мој муж, дуго смо разговарали и само је рекао да му је жао . јер је све било погрешно, рекао је да жели да му се вратим да ме воли још више. Био сам тако срећан и отишао сам код њега, како смо почели да живимо срећно до данас. Од тада сам обећао да ћу своје добре вести поделити са љубавним играма које савршено раде без икаквих нежељених ефеката. Имам снажну намеру да неко кога знам да има проблеме у вези може бити од помоћи таквој особи тако што ћу јој упутити једину праву и моћну проверу правописа која ми је помогла да решим свој брачни проблем. емаил:драпата4@гмаил.цом можете му послати е-маил ако вам је потребна помоћ у вашој вези можете га контактирати на ВхатсАпп и Вибер на овај број: (+447307347648)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Женски ликови у покосовском циклусу

Мотив љубави код песника

Моја плава звезда